W celu zainteresowania klienta swoją marką warto zwrócić uwagę na nowe formy promocji. Funkcjonalne upominki łatwiej promują znak firmowy przez budowanie pozytywnych emocji. Taką drogą poszły agencje reklamowe oferujące swoim zleceniodawcom słodycze reklamowe. Są one indywidualnie konfekcjonowane i mogą zawierać dowolne logo lub grafikę. Tak wystawiony na stoisku promocyjnym gadżet reklamowy będzie budził duże zainteresowanie. To coraz większy segment rynku, jaki zajmują słodycze reklamowe. Potwierdza to ich skuteczność jako nośnika treści reklamowych. Producenci dostarczają na rynek cały czas nowych wzorów mających służyć reklamie. Przez takie produkty można łatwo wywołać pozytywne reakcje klienta i budować strategię firmy na tej podstawie pozytywne cechy marki. Często takie wyroby są składową zestawów upominkowych wraz z innymi gadżetami reklamowymi. Dodatkowo można zapakować je w torby z nadrukiem firmowym.